16.9.05

İnadına Pekmezli Börek


Geçen hafta saatlerce ElmaYe için tarif araştırdım,ancak bir türlü zaman bulup da yapamadım. Dün bizim pastanede tarifleri görünce tekrar heveslendim,akşam eve geç gideceğimden bildiğim en basit tarifi yapacak ve gönderecektim.Tarifi arkadaşım Aytül’e söyleyince önce pek yorum yapmadı,sonra sitedeki diğer tariflerin resimlerini görünce benim tarifimin çok basit kalacağını rezil olacağımı söyledi.Tabii tüm hevesim kaçtı. Bende Aytül’e
basit tariflerden güzel sonuçlar çıkabileceğini göstermek için pekmezli börek yapıp sabahleyin ofise getirdim.Aytül tepsinin dibindeki cevizleri toparlarken hala o tarif çok basitti,iyi ki yapmadın diyordu.

2 yufka
sıvıyağ
bir bardak dövülmüş ceviz içi
yarım bardak pekmez

Yufkaları ortadan ikiye bölüp,sıvıyağ ile yağlıyorsunuz,sonra üzerlerine ceviz içlerini serpip rulo yapıyor ve tepsiye çevirerek sarıyorsunuz. Dilerseniz herbir pareçayı kendi etrafında sarıp gül börek gibi de yapılabilir. Böreğin üzeride yağlanıp 180 dereceye ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriliyor. (Süre tutmayı hep unutuyorum) Fırından çıktığı anda pekmez üzerine dökülüyor.(Ben dut pekmezi kullandım,pekmez buzdolabında donduğu için azıcık sıcak su ile akıcı bir kıvama getirdim,su katılmış haliyle yarım bardak oldu)

Özellikle Pazar sabahları geç kahvaltılar için güzel oluyor.

2 Comments:

Blogger zinnur said...

Sevgili Elvan,
Google'in yeni Blogsearch'unu denerken tesadufen bloguna geldim. Keske gonderseydin derim. Yeni bir giris yapabilirim sen ve senin gibi arkadaslar icin. Cok degisik geldi bana tarifin, ellerine saglik.

3:35 ÖS  
Blogger ev perisi;) said...

GERÇEKTEN ÇOK DEĞİŞİK! EN KISA ZAMANDA BENDE DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM! SEVGİLER...

10:46 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home